Dodatne aktivnosti

Kadrovsku strukturu upotpunjuju i drugi stručni saradnici kao što su:

  • Professor engleskog jezika
  • Specijalni educator - logoped
  • Psiholozi
  • Muzički pedagog ( muziko - terapeut)
  • Profesor baleta I scenskog pokreta
  • Profesor školice sporta.
Engleski

Engleski jezik

Sastavni deo našeg programa su i časovi engleskog jezika, koji se održavaju dva puta nedeljno u ustaljenim terminima. Odvijaju se u grupama od po desetak deteta što predstavlja idealnu atmosferu za rad gde svako dete može da dođe do izražaja, a pritom da mu se individualno pristupi i izađe u susret njegovim potrebama.

Grupe su podeljene po uzrastu i nivou znanja tako da se trenutno realizuje kurs izdavačke kuće Oxford University Press podeljen u tri nivoa:

- Početni (deca uzrasta 3 god.)
- Nivo A (deca uzrasta 4 god.)
- Nivo B (deca uzrasta 4 i 5 god.)

Cilj je da se deci, kroz igrovne aktivnosti, glumu i pesmu, pruži prilika da usvoje osnovne pojmove i izraze engleskog jezika. Upotrebom tih reči i izraza na časovima pravimo temelj, na koji će se kasnije, u školskom uzrastu, nadograđivati novo znanje.

Teme koje se obrađuju su u skladu sa interesovanjima dece: uče o ljudima, stvarima i pojavama iz svakodnevnog života. Pored usvajanja osnovnih engleskih reči i izraza deca stiču znanja i o drugim stvarima kao što su: međusobno poštovanje, lepo ponašanje, očuvanje okoline, osamostaljivanje u radu. Sve ovo je osmišljeno kao deo pripreme za obaveze koje ih čekaju kada postanu predškolci i školarci jer se na našim časovima, pored učenja stranog jezika, deci usađuju i neke moralne vrednosti. Časovi su dinamični i zabavni, a jedini uslov da budete sa nama je dobro raspoloženje.

Musicorn

Srećni smo što imamo priliku da vas upoznamo sa programom muzičkog studija Musicorn, koji, sa velikim zadovoljstvom, već šest godina sprovodimo u Nišu. Pored redovnih muzikoterapijskih, individualnih, grupnih i kreativnih radionica u našem studiju Musicorn, ostvarili smo saradnju sa šest niških vrtića, u kojima se primenjuje naš program od osnivanja muzičkog studija Musicorn.

Muzikoterapijski program koji se primenjuje u vrtiću „Zum Zum“ posebno je osmišljen za decu do šest godina, sa ciljem da pospeši psihomotorni razvoj, detektuje eventualne razvojne nepravilnosti i preventivno utiče na određene poteškoće, koje su češća pojava kod dece. Muzikoterapijske metode u kombinaciji sa pedagoškim metodama doprinose podsticaju psihomotornog razvoja kod dece predškolskog uzrasta i utiču kao preventiva od mogućih razvojnih, govorno-jezičkih i socio-emocionalnih poteškoća.
Originalne metode nastale su kao produkt višegodišnjeg rada u različitim obrazovnim i terapeutskim institucijama u Španiji i Srbiji i u saradnji na projektima koji donose inovativne sisteme obrazovanja (Ivana Ilić je višegodišnji saradnik Ranka Rajovića i Uroša Petrovića i autor muzičkih metoda u programu NTC namenjenom podsticaju darovitosti kod dece).

Na radionicama se željeni ciljevi postižu kombinacijom
muzičkih tehnika sa jasno određenim razvojnim, nemuzičkim ciljevima:

  • Upoznavanje zvuka i glasa
  • Pokret i ples
  • Ritam i govor
  • Slušanje kroz pokret
  • Aktivno slušanje
  • Sviranje
  • Komponovanje i improvizacija
  • Muzičke igre

Proces evaluacije napretka sposobnosti dece obuhvata više segmenata:

  • Senzorne sposobnosti
  • Motorne sposobnosti
  • Verbalne sposobnosti
  • Socijalno-emocionalne sposobnosti
Musicorn

Predstavljamo vam naš tim:
Ivana Ilić - osnivač Musicorna, diplomirani muzički pedagog, master muzikoterapeut
Marija Stojanović - diplomirani muzički pedagog, master teoretičar umetnosti
Nikola Roy Chaudhury - diplomirani psiholog, master psiholog integrativne psihoterapije

Više o nama i našim programima možete pronaći na sajtu www.musicorn.info i na našoj Facebook stranici www.facebook.com/musicorn/ Možete nas kontaktirati na 064 1519062 ili nam pisati na musicornis@gmail.com


Folklor

Folklor je uopšteno ime za umetnost koja, u ustaljenim tradicionalnim oblicima, živi u narodu. Ova umetnost prelazi od starijih na mlađe. Dug razvojni i vekovni put uticao je na prenošenje originalnosti narodnih tvorevina. Kao i sve ostalo, narodna umetnost evoluira. Ovo se u muzici lako uočava na pesmama sa istim tekstom koje se na raznim udaljenostima interpretiraju na razne načine. Isto se dešava i sa narodnim igrama: narodna kola danas i ona od pre pedeset godina, iako sa istim imenima i nazivima, razlikuju se. Narodne igre su važna karakteristika pojedinih naroda ili etničkih grupa. svaki narod ili etnička grupa u svojim igrama ima osobenosti koje je posebno obeležabaju. U srposkom jeziku izrazom narodna igra označavalo se više pojmova. U svetu najmlađih i u njihovim svakodnevnim igrama značajno mesto zauzima muzika. Dete se od jutra susreće sa različitim zvucima preko raznih medija, televizije, radija,… U vrtićima i školama u okviru vaspitno-obrazovanog rada preciziraju se i zadaci iz oblasti muzičkog vaspitanja kojim se utiče na razvoj muzičkih sposobnosti dece. Izvodeći muzičke igre, pevajući, slušajući muziku dete doživljava muziku i svet oko sebe.

Muzičko stvaralaštvo kod dece se javlja vrlo rano, ali svoj vrhunac između četvrte i pete godine, kada je dete već ovladalo potrebnom tehnikom pevanja i jednostavnim pokretima koje može da kombinuje u okviru igara sa pevanjem. Interes i želja deteta da proizvodi razne zvukove, upućuje dete za raznu upotrebu muzičkih instrumenata.

Da bi se podsticalo dečje stvaralaštvo potrebno je uspešno primenjivati muzičke zadatke: pođednako negovanje lepog i izražajnog pevanja, skladnim izvođenjem muzičkih igara i slušanja kvalitetne kompozicije. Programski zadaci doprinose da dete slobodnije i odlučnije deluje u stvaralačkim zadacima.

Marjan Zdravković - Licencirani Učitelj Narodnih igara i Direktor Ansambla Narodnih Igara i Pesama"MOZAIK" Niš
Milena Denić - Umetnički rukovodilac dečijih folklornih grupa

Folklor
Folklor
Folklor
Folklor

Škola glume i scenskog pokrerta

Poštovani roditelji, časovi glume su zamišljeni tako da se iz svakog deteta izvuče maksimum samopouzdanja, mašte i vladanja govorom i telom prilagođenim vežbama za njihov uzrast. Kroz brzalice, deca uce da izgovaraju lepo slova pa potom i reči koje su neophodne za naše glumačke scene. Zadaci koji oni dobijaju su u svrhu boljeg vladanja svih veština koje su im podarene. Pa tako sutra kada odrastu javni nastup neće biti problem jer smo to od malena učili.

Svako dete na časovima glume nešto nauči, samo što je pojedinoj deci koja su ekstrovertna pristup jasniji a za introverte je gluma pravi izazov. Glumačke grupe su velike jer deca moraju da sarađuju i budu jedni drugima partneri, gde se ujedno uči timski rad kao i to da svakog drugara moramo da sašlusamo dok glumi svoj deo.

Program se menja na mesečnom nivou i daje odlične rezultate. Recitacije, vežbe kroz pokret, gde se razvija koordinacija, brzo reagovanje, grupne glumačke vežbe gde su im teme već poznate, kao što su dečiji rođendani, prodavnica, frizerski salon, pijaca, situacije u autobusu i mnoge druge gde ne učimo slepo tekst koji jeste vazan, već kako se snaći u datom trenutku što smatramo važnijim. Društvo nam prave i kostimi kao i glumačke rekvizite koje su neophodne kako bi časovi bili potpuniji. Stotine zadovoljnih roditelja je u našem timu. Prvi čas je uvek besplatan, svako je dobrodošao.
S' poštovanjem Ana Aranđelović

Školica sporta

Upoznavanje sopstvenog tela, razvoj motorike, snage, brzine, okretnosti, usavrsavanje fine motorike i jačanje disajne musculature, razvoj takmicarskog duha, razvijanje pozitivne slike o sebi, samopostovanja i vrednovanja, stvaranje navike kod deteta da se bavi fizickom aktivnoscu, razvijanje ljubavi prema sporstu.